• asociatiaavatar2020@gmail.com
  • 0731 544 469

Obiceiuri și tradiții reinterpretate în urban

Proiect implementat de Asociația AVATAR, cofinanțat de Primăria Sectorului 2 a Municipiului București, în parteneriat cu ”Școala Gimnazială “Ferdinand I“.

Spectacol ”Păcală și mașina timpului”

Proiectul „Obiceiuri și tradiții reinterpretate în urban” urmărește dezvoltarea implicării comunității în revitalizarea vieții culturale, printr-o participare activă directă la actul cultural a 10 elevi din ”Școala Gimnazială “Ferdinand I“, sector 2, București și o participare indirectă a peste 250 de persoane implicate. Se derulează pe parcursul a 3 luni (august-noiembrie 2021) și urmărește creșterea și dezvoltarea implicării comunității în cultură și artă, atât prin crearea și prezentarea de 3 ori a spectacolului creat (teatru și dans), cât și prin atelierele de formare și dezvoltare creativ-artistică a elevilor direct implicați.

Ne propunem ca, prin intermediul proiectului nostru „Obiceiuri și tradiții reinterpretate în urban”, prin promovarea artei și culturii în rândul tinerilor și copiilor și în mod special prin intermediul teatrului și dansului (ca strănepoți ai ritualurilor), dar nu numai, să aducem la lumină câteva dintre adevaratele semnificații și procese de desfășurare ale unor ritualuri populare strămoșești care, în ziua de astăzi se pierd din ce în ce mai mult. 

De asemenea, prin poveștile de istorie, atelierele de dezvoltare prin actorie, prin alegerea temelor împreuna cu copiii, intrepretarea rolurilor și implicarea lor în activitățile de creație și organizare ale spectacolului, se oferă acestora oportunitatea de a-și exprima latura artistică și creativă, de a învăța lucruri noi, de a afla despre istoria, știintele și artele din ultimul secol, despre minoritățile care trăiesc alături de români și cultura lor, cât și de a înțelege valori precum toleranța, întrajutorarea, diversitatea, compasiunea.

Proiectul „Obiceiuri și tradiții reinterpretate în urban” vizează realizarea unui spectacol pus în scenă de elevii Școlii Gimnaziale ”Ferdinand I” și prezentarea acestuia în fața colegilor, profesorilor și părinților din cadrul școlii, dar și pentru alți elevi, profesori, părinți și persoane din comunitatea locală Baicului-Pantelimon.

Proiectul implică derularea a câte două ateliere în fiecare săptămână în perioada 20 august – 4 noiembrie, după-amiaza: ateliere de teatru, de folclor și antropologie, dans tradițional, arte plastice, istorie și scriere colaborativă. Durata atelierelor este de 4 ore.
În perioada 4 -14 noiembrie 2021 vor avea loc trei reprezentații ale spectacolului creat de copii.

Obiective generale:
1. Implicarea copiilor din comunitatea Școlii Gimnaziale ”Ferdinand I” – sector 2, București în revitalizarea vieții culturale, prin participare activă la acte culturale.
2. Dezvoltarea creativității și simțului artistic pentru copii beneficiari direcți ai proiectului, cât și pentru adulții implicați indirect;
3. Păstrarea memoriei culturale, a istoriei și tradițiilor populare românești, prin dezvoltarea creativității și deprinderea de abilități artistice;
4. Deschiderea de noi perspective în dezvoltarea personală și profesională ulterioară, care să-i inspire atât pe beneficiarii direcți, cât și pe cei din comunitățile din care copiii provin și să-i motiveze pe viitor în aplecarea către cultură, educație sau alegeri sănătoase de carieră și viață

Formular pentru înscriere 

Perioada proiectului (20 Septembrie – 14 Noiembrie 2021)

Atelierele se vor tine de 2 ori pe saptamana, dupa-amiaza.

Obiective specifice:
1. Implicarea activă a 10 copii iî comunitatea din care fac parte (Școala Gimnaziala ”Ferdinand I” – sector 2, București) timp de două luni prin dobândirea de cunoștințe despre actorie, creația orală folclorică românească, obiceiuri și tradiții, meșteșuguri populare, scenaristică, scenografie, prin atelierele propuse în cadrul proiectului, cât și prin alte metode de învățare non-formală, incluzând aici și artele vizuale (documentare, fotografii, reportaje, invitați surpriză) , două luni în care se lucrează la punerea în scenă a momentelor artistice decise împreuna de intreaga echipă;
2. Revitalizarea vieții culturale prin participarea activă a copiilor din Școala Gimnaziala ”Ferdinand I” – sector 2, București) timp de două luni, prin îmbunătățirea nivelului de cunoștinte despre valorile creațiilor spirituale și a poveștilor, ritualurilor, cântecelor și dansurilor rurale străvechi pentru cei 10 – zece – copii;
3. Identificarea aptitudinilor și pasiunilor celor 10 -zece – copii și motivarea lor în a-și urma visurile și dorințele cu încredere prin implicarea într-o serie de activități (ateliere) cu diferite tematici și expunerea lor la informații diverse în cadrul întâlnirilor de lucru pe perioada de două luni;
4. Dobândirea de abilități de relaționare, exprimare, autocunoaștere și control al emoțiilor, gesturilor, gândurilor atât individual, cât și în echipă, susținând în egală măsură ideile de diversitate, toleranță, asertivitate, compasiune, întrajutorare pentru 10 copii participanți la seria de ateliere și cele trei reprezentații pe parcursul proiectului;
5. Dezvoltarea abilităților artistice, a creativității și imaginației prin jocurile de actorie, munca în echipă și crearea unui spectacol care va fi pus în scenă la finalul celor două luni de ateliere.

[ipages id="1"]

UN PROIECT IMPLEMENTAT DE

COFINANTAT DE

PARTENER

PARTENER

PARTENER

Școala Gimnazială

nr. 4 București

Finanțatori